In an editorial printed nationwide, President Calderon directly blamed the United States for having one of the highest levels of drug consumption in the world. /Washington Post
Läs vidare: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/06/15/AR2010061503174.html?wprss=rss_print
Skulel det inte finns knarkare i USA skulle det inte finnas "knarkvåld" i Mexico.
Samma med Colombia.
Man kan i sammanhanget fråga sig varför så många vill fly verkligheten i USA genom att knarka.