söndag, april 18, 2010

La Liga

Real Madrid-Valencia 2-0. 22 fotbollsspelare och inte 22 fotbollssparkare bjöd oss på en mycket sevärd match. Fotboll när den är som bäst. Första halvlek var strålande och så bra har Real madrid inte spelat tidigare i år. Laget ligger nu bara en poäng efter Barcelona. Målen: 1-0 Higuaín i 25e minuten och 2.0 Cristiano Ronaldo i 78e minuten. Gula kort till: Alexis i 30e minuten, Maduro i 40e minuten, Bruno i 52a minuten, C Ronaldo i 67e minuten och Albiol i 90e minuten. Domarbetyg: väl godkänt. Beträffande Ronaldo fick vi ytterligare ett bevis på att han är en av världens bästa spelare just nu. Det är t.ex. en fröjd att se honom rusa fram, att se honom få i väg en välplacerad kanon mm. Men den "värsta" projektilen avfyrade Valencias Silva, den tog i träkrysset bara någon cm från att bli kanske årets mål. Projektilen avfyrades när ställnignen var 1-0 och kunde ha fått en mycket stor betydelse för matchens utgång. Silva förresten, ryktet går om Real Madrid. Higuaín fortsätter måla, och hans framfart lovar mycket åt mitt favoritlag under VM.