"Pojke hittats ihjälfrusen. Han hade under lördagskvällen varit på en fest som polisen upplöste.
Vid tolvtiden natten mot söndagen ingrep polisen mot en ungdomsfest som spårat ur i Folkets hus i Skutskär. En 16-åring greps misstänkt för att ha knivskurit en person lindrigt.
Eftersom runt 500 personer befann sig i lokalen, avsedd för 300, och det dessutom var mycket bråk och fylla, beslöt polisen att avbryta festen. Ungdomarna fick ta sig hem med bland annat buss eller taxi. ".----------------------------------------------------------
Varför kalla dessa spritorgier - som viss ungdom i vårt land bedriver - för fest? "Fest" enligt svensk ordlista = "högtid". "Fest" enligt Wikipedia: "högtidligt socialt evenemang".