söndag, november 08, 2009

USA

Satirteckningar över ämnet sjukvårdsreform blir fler och fler i USA. Flest, åtminstone de på nätet, tycks de kritiska mot reformen vara. En del av dem på gränsen till makabra.
I det civiliserade USA vill väldigt många inte höra talas om rättvis sjukvårdsreform; man skall ha råd att betala vårdnaden; annars får det vara.

Jag gillar USA, men visst finns det mycket att kritisera. Det värsta med USA , förutom vapenlagstiftningen med tillhörande pangande (häromdagen återigen ett mycket tragiskt pangande) och dödsstraffet (inte värdigt en civiliserad stat) menar jag är orättvisan inom sjukvården.

Men det finns alltså mycket som jag tycker om i USA [där jag har varit relativt mycket] . Allra mest tycker jag om Frank Sinatra och Ella Fitzgerald :)