Stig Östlund

tisdag, november 10, 2009

Argentina i Europa

Argentina skall på lördag spela en vänskapsmatch mot Spanien (den blir sevärd! ) på Vicente Calderón stadion i Madrid .
Lagledaren Maradona har kallat till sig 19 spelare för matchen.
Det anmärkningsvärda är att alla spelar i europeiska klubbar.

De argentinska fotbollspelarnas inflytande i europeisk toppfotboll är enorm. Det har vi inget emot. Men några av dem hade gärna kunnat flytta längre norrut i den s.k. gamla kontinenten.
De nitton:
Romero, Andújar , Coloccini , Demichelis , Heinze , Pareja , Ansaldi, Jonás Gutiérrez , Maxi Rodríguez , Mascherano , Gago , Cambiasso , Di María , Aimar , Messi , Higuaín , Tevez , Agüero , Lavezzi .


Bilden: Aimar, den fantastiske mittfältare håller fortfarande stången. Roligt!

Bloggarkiv